tisdag 3 mars 2009

Motsägelsefullheten lyser med sin närvaro

När jag förra veckan jobbade av min sista schemalagda dag på jobbet visste jag inte riktigt vad som väntade. Jag är numera endast timanställd/extranställd/nolltimmare/hoppinnare. Kärt barn har många namn. Hittills behöver jag inte oroa mig i alla fall. Har jobbat sex dagar i sträck och har även fått förfrågan för morgondagen, känns lite dumt att inte vara säker då mentaliteten bör vara suktande i min situation. Faktum är att jag är trött, lite utsliten och behov av vila. Man får då lägga till en runda på krogen mellan torsdag och fredag samt addera två arbetspass på måndag samt tisdag.

Kanske inte så svårt att få ihop ekvationen, men känns ändå lite fel att inte tacka ja direkt. Imorgon ringer jag jobbet och kollar om de löst problemet. Jag hade jag dock planerat att vara ledig och träna under dagen, och senare under kvällen är det dags för Newcastle mot Manchester United, en match jag gärna ser. Annars har en kompis spelning på Sticky dit jag fått biljett. Känns lite otacksamt att inte gå då.

Så vi får väl se. Fotboll, konsert eller jobb? Hur som helst kommer jag inte kunna lösa allt denna gång, vilket ger mig huvudbry.

Inga kommentarer: