torsdag 12 mars 2009

Festivalsommar

Jag ser fram emot sommaren. Speciellt efter igår, då det var solsken i Göteborg. Dock blev jag mäkta förvånad när det började snöa idag, hela eftermiddagen. Till en början såg det inte ut att lägga sig, men allt efter timmarna gick blev det allt vitare och vitare och bilarna hade det svårt att hålla sig stabil på parkeringen.

Men det är inte det jag tänkt skriva om, utan det är festivalsommar. Jag vill på festival, vilken festival som helst. Dricka öl med vännerna, dricka öl med främlingar, dricka öl tidigt på morgonen och dricka öl i regnet. Se på något band emellanåt och bara leva i nuet och närheten. Det är gött. Det är inte bara banden som räknas, då hade det blivit Metaltown direkt för min del. Nej, man vill ju bo på camping i tält!

Hultsfred, Sweden Rock, Arvika, Roskilde eller kanske någon helt annan? Det är frågan.

Tycker dock utbudet på band är rätt tunnt hittills, egentligen är det bara Peace&Love som har en intressant lineup. Sweden Rock också, definitivt, men eftersom inte alla i festivalgänget helt och hållet gillar hårdrock känns den inte så aktuell. Hultsfred släppte nyss Franz Ferdinand, vilka är rätt roliga, även Lillasyster som kör en och annan LOK-låt på sina konserter. Inte fel. Räcker för mig.

Vågar man hoppas på solsken imorgon tro?

Inga kommentarer: