tisdag 17 mars 2009

Att gå i sin pappas spår är inte alltid lätt, men att försöka är hedersvärt

Sedan någon månad har Tobias Hysén gästbloggat på blåvittbloggen Baraben.com. Det är mycket intressant det han skriver och man får verkligen en trevlig insyn under ytan som ingen annan vardaglig bloggare/jornalist skulle kunna mäkta med. Jag tycker det är riktigt kul att vissa spelare anstränger sig på detta vis, vad det än gäller. Ge något tillbaka till supportrarna som match efter match stöttar sitt lag. Det kan tilläggas att jag själv inte är den mest inbitna supportern, utan glädjs snarare de som offrar stora pengar och mycket tid till laget.

Själv ägnar jag den tid åt en annan klubb, ett annat land. Lite med komplicerat, men ändå så självklart - för mig. Ni som råkat läsa ett av mina tidigare inlägg vet redan vilken klubb det rör sig om.

För att återgå till ämnet så är det ju ingen hemlighet att Glenn Hysén är en ikon och älskad av de blåvita supportrarna. Det faktum att bloggen Tobbe nu gästskriver på går under namnet "bara ben på Glenn Hysén" är ju nästan bara pricket över i:et. Jag vet inte om Tobbe märker av detta och det är med en baktanke han ställer upp på detta, eller om det helt enkelt är en familjär instingt att ge och ta. Jag hoppas på det senare. För han gör det bra, han lägger ner en del möda och trots att andra i laget, med glimten i ögat kan tilläggas, ifrågasätter hans engagemang.

Nej det är ingen lätt mantel han axlar, men han gör det bra och han vinner respekt genom det. Det är inte ofta man hör någon tala om Djurgårds-Tobbe längre.

Inga kommentarer: