torsdag 19 februari 2009

Podcast

Jag har inte direkt fattat grejen med podcaster, förens ganska väldigt nyss. Min bild av en podcast har varit att någon lortig unge sitter i sin källare, instängd, och pratar om vad han lyssnar på musik och hur han precis dödade en stor varelse på sitt datorspel. Kanske spelar upp någon låt och låter allmänt otillfredssällande där han andas tungt i microfonen.

Det var tydligen helt fel.

Sveriges Radio lägger ju ut hur mycket som helst på sin podcast-sida på itunes. Det är ju superfiffigt att kunna tanka ner radioprogram! Att jag inte vetat det tidigare, nu orsakade jag ju nästan en total datorkollaps när jag försökte ladda ner uppskattningsvis 140 avsnitt med Pang Prego.

Följdfråga: Hur skall jag hinna lyssna på allt? Enligt itunes har jag Pang Prego avsnitt som motsvarar fem hela dagar. Det är ganska mycket.

Inga kommentarer: