onsdag 18 februari 2009

På tal om det

När vi ändå är inne på att tala illa om Drogba så kan jag ta och återspegla en ganska och fantasifull rolig diskussion jag och en kompis jag tänkte benämna vid bokstaven G.

Den grundade sig på Didier Drogbas stora huvud, och hur laget kan dra nytta av detta. Tänk dig vid frisparkar - Chelsea ställer upp en mur på så vis att Drogba lägger sitt huvud i sidled och 4-5 spelare hoppar upp och ställer sig på hans öra, på så vis kan man knappast skjuta bollen över muren. Skulle det vara så att frisparken slås lågt fångar Drogba bollen i sin näsa och sedan går bollen genom hans näsparti och han kan då spotta ut bollen till en gott löpande Lampard som då skapar en kontring.

Annat scenario: Drogba skall ut på plan och får tränga sig förbi de andra spelarna likt en ganska kraftig man/kvinna på en fotbollsläktare. "ursäkta mig, oj.. förlåt, ursäkta, jag ska bara..förbi här". Ganska lustigt. Väl ute på plan roffar han åt sig bollen och stoppar upp den i sin näsa, på så vis kan inte motståndarlaget annat än att överlåta avspelet till Chelsea som enkelt kan springa igenom försvaret efter att Lampard longlerandes med bollen hoppat upp på Drogbas enorma skalle och är då helt ostörd och kan tillslut panga iväg ett skott som målvakten inte vågar nudda (Drogba, näsa, minns?). Annat positivt är att Lampard då inte behöver springa - vilket kan vara anledningen till att han nu ser ut så här (kan ju ana nikes missnöje över att ha skrivit ett aningen för långt reklamkontrakt).

Inga kommentarer: