onsdag 18 februari 2009

Om att åka bil

Den förra veckan var jag i Österrike och åkte skidor, dit ner åkte vi bil i en härrans massa timmar. Det borde finnas något mellanting mellan bil och flyg. Som ett supersnabbt tåg. Billigare än flyg och snabbare än bil. Det kanske kan ta 3 timmar att åka ner, jämfört med 15 timmars bilåkande.

Hur fördriver man tiden som bäst? Det är ändå 15 timmar, det bör man få något gjort på? Svaret är nej, man sitter där inklämd bakom passagerarsätet och skall försöka göra det så behagligt för sig själv som möjligt. Kan inte komma ihåg hur många gånger min fot somnade sådär läskigt som bara fötter kan somna, har två andra roliga historier om just det, men det får bli någon annan dag. Som tur var hade jag skapat ytterligare en bilåkarskiva vid namn "Den Ultimata Bilåkarskivan vol.2". Den förgyllde min bilåkarstund. Sedan har jag också en såndär fin maskin vid namn Ipod touch, så jag kunde kolla lite på film, men det är ju inte alla som är lika fiffiga?

Inga kommentarer: