torsdag 2 april 2009

Inte en flinga snö så långt ögat kan nå

Just nu är det underbart väder ute. Sol, grönt och en hygglig temperatur. Det var samma visa även igår. Låt oss bara hoppas att vädergudarna inte spelar oss trick och bjuder på snötäcke till frukost imorgon. Låt oss leva i ett gott väder ett tag. Det kan vara bra för oss nu i hela finanskrisen samt för min kondition.

Jag var på stan och köpte lite kläder innan det jag började jobba igår. Kändes gött att spendera lite pengar på annat än snus och krogen. En ny vårjacka och en tröja fick det bli. Sedan drog jag till jobbet och glassade i solen några minuter innan jag faktiskt var tvungen att börja jobba (hör och häpna). Farsan gick ju på en nitlott dock och stack till Sälen idag, ha! Ja, jag är avundsjuk men detta är ett bra tillfälle att försöka begrava den, i alla fall för några timmar.

Inga kommentarer: